Η πρώτη συνάντηση πραγματοποιείται με τους γονείς του παιδιού ή εφήβου με σκοπό τη λήψη του αναπτυξιακού, ιατρικού και οικογενειακού ιστορικού. Στο στάδιο αυτό συλλέγονται σημαντικές πληροφορίες, οι οποίες θα βοηθήσουν στην αξιολόγηση που θα ακολουθήσει, και γίνεται αντιληπτό το αίτημα των γονέων.
Ανάλογα με το αίτημα των γονέων και τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν από το ιστορικό, πραγματοποιείται σε δεύτερη συνάντηση η αξιολόγηση του παιδιού ή εφήβου από τον/τους αρμόδιο/ους θεραπευτή/ές (λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, ειδικό παιδαγωγό, ψυχολόγο). Η αξιολογητική διαδικασία αποτελείται από τη χορήγηση σταθμισμένων και άτυπων αξιολογητικών εργαλείων και την κλινική παρατήρηση κατά τη διάρκεια της συζήτησης ή του παιχνιδιού.
Στο τρίτο στάδιο προγραμματίζεται συνάντηση με τους γονείς του παιδιού ή εφήβου, στην οποία αναλύονται τα αποτελέσματα της αξιολόγησης και προτείνεται το κατάλληλο θεραπευτικό πρόγραμμα. Στο σημείο αυτό θέτονται οι στόχοι που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις δυνατότητες του κάθε θεραπευόμενου.